Όχι απλά ένα Λογιστικό Γραφείο

Το λογιστικό γραφείο MoreThanTax διαθέτει πολυετή πείρα, εξειδικευμένο και άρτια κατηρτισμένο προσωπικό. Φροντίζει να ανταποκρίνεται με συνέπεια στις απαιτήσεις και τις ανάγκες του κάθε πελάτη. Σαν αποτέλεσμα, οι παρεχόμενες υπηρεσίες που αφορούν φορολογικά, εργασιακά ή ασφαλιστικά ζητήματα, καλύπτουν ολοκληρωτικά τις σύγχρονες ανάγκες επιχειρήσεων, αλλά και ιδιωτών. Παρέχει επίσης Λογιστικές & Φοροτεχνικές Υπηρεσίες με εξειδίκευση στον Ιατρικό Κλάδο και συμβουλές σε ζητήματα ΕΟΠΥΥ

ΑΑΔΕ: Νέα παράταση για ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρήσεις στη διαβίβαση των παραστατικών στο myData

Άρθρα Τρίτη, 03 Ιανουαρίου 2023 10:06

Παράταση χρόνου παίρνουν περισσότεροι από 1,35 εκ. ελεύθεροι επαγγελματίες και επιχειρήσεις για τη διαβίβαση των δεδομένων των συναλλαγών στους στην ψηφιακή πλατφόρμα myData με νέα απόφαση του υπουργείου Οικονομικών και της ΑΑΔΕ.

Την ίδια ώρα, στην τελική ευθεία εισέρχεται η online διασύνδεση των ταμειακών με τα POS και τα ηλεκτρονικά συστήματα της ΑΑΔΕ, μέτρο το οποίο αναμένεται να κλείσει παράθυρα φοροδιαφυγής και να περιορίσει τις απώλειες στον ΦΠΑ. Η ΑΑΔΕ προχώρησε στην επικαιροποίηση των προδιαγραφών της διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τα POS με τις αλλαγές να ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου 2023 και να αφορούν τη βελτίωση της κρυπτογράφησης στην επικοινωνία μεταξύ των δύο συσκευών και τον τρόπο χειρισμού των πιθανών βλαβών είτε στον ΦΗΜ είτε στην υποδομή σύνδεσης των δύο συσκευών. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ΑΑΔΕ, πριν από το καλοκαίρι ταμειακές μηχανές και POS γίνονται ένα με πλήρη καταγραφή όλων των δεδομένων σε πραγματικό χρόνο και  δυνατότητα άμεσης διασταύρωσης από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς. Με το νέο σύστημα τα POS δεν θα επιτρέπεται να λειτουργούν αυτόνομα για χρεωστικές συναλλαγές. Δηλαδή για πληρωμές με κάρτα δεν θα επιτρέπεται να εισάγεται με πληκτρολόγηση στο POS το ποσό πληρωμής.

Από την 1η Απριλίου 2024 η διαβίβαση της σύνοψης παραστατικών συναλλαγών μέσω προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό/λογισμικό, ERP) θα γίνεται σε πραγματικό χρόνο. Από τις 5 Ιουλίου 2022 και μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2023 η διαβίβαση της σύνοψης παραστατικών μέσω προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό/λογισμικό, ERP) προβλέπεται εντός της επόμενης ημέρας από την ημερομηνία έκδοσης του παραστατικού. Προβλέπονται εξαιρέσεις για επιχειρήσεις με πολύ μεγάλο όγκο συναλλαγών και ειδικές συνθήκες έκδοσης των παραστατικών τους. Για το έτος 2023, οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τη φόρμα καταχώρισης υποχρεούνται να διαβιβάζουν τις συνόψεις των παραστατικών τους εντός της επόμενης ημέρας από την ημερομηνία έκδοσης. Κατ’ εξαίρεση, οι επιχειρήσεις που το προηγούμενο φορολογικό έτος είχαν ακαθάριστα έσοδα έως 10.000 ευρώ μπορούν να διαβιβάζουν τα σχετικά δεδομένα μέσω της ειδικής φόρμας καταχώρισης της ΑΑΔΕ έως τη 10η ημέρα του επόμενου μήνα εντός του οποίου εκδίδονται

Μετατίθεται για την 1η Απριλίου 2023 η υποχρέωση διαβίβασης χαρακτηρισμού των εσόδων λιανικής που εκδίδονται από ταμειακές μηχανές διά μέσου του πληροφοριακού συστήματος ΦΗΜ. Μέχρι την 31η Μαρτίου 2023 τα σχετικά δεδομένα εξακολουθούν να διαβιβάζονται μέσω των προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (λογιστικό ERP) ή της ειδικής φόρμας καταχώρισης της ΑΑΔΕ e-send Επεκτείνεται σε έξι μήνες το στάδιο προσαρμογής στην έκδοση παραστατικών αποκλειστικά με ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Παρόχου, για όσες επιχειρήσεις επιλέξουν αυτόν τον τρόπο έκδοσης και διαβίβασης παραστατικών. Η δυνατότητα αυτή αφορά τις συναλλαγές χονδρικής με άλλες υπόχρεες επιχειρήσεις όσο και τις συναλλαγές με το Δημόσιο, στο πλαίσιο των δημόσιων συμβάσεων. Παρέχεται η δυνατότητα να υπάρχει QR code στα λογιστικά στοιχεία που εκδίδονται με τη χρήση προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό ERP).

Τελευταία Νέα