Ασφαλιστικά Ζητήματα

Το λογιστικό γραφείο MoreThanTax διαθέτει πολυετή πείρα, εξειδικευμένο και άρτια κατηρτισμένο προσωπικό. Φροντίζει να ανταποκρίνεται με συνέπεια στις απαιτήσεις και τις ανάγκες του κάθε πελάτη. Σαν αποτέλεσμα, οι παρεχόμενες υπηρεσίες που αφορούν ασφαλιστικά, φορολογικά ή εργασιακά ζητήματα καλύπτουν ολοκληρωτικά τις σύγχρονες ανάγκες επιχειρήσεων, αλλά και ιδιωτών. Παρέχει επίσης Λογιστικές & Φοροτεχνικές Υπηρεσίες με εξειδίκευση στον Ιατρικό Κλάδο και συμβουλές σε ζητήματα ΕΟΠΥΥ

Πανδημία: "Κουπόνια" για την πληρωμή φόρων και ασφαλιστικών εισφορών από τις πληττόμενες επιχειρήσεις

ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΝΕΑ Δευτέρα, 19 Ιουλίου 2021 08:33

Eντός της εβδομάδας θα εκδοθεί η Υπουργική Απόφαση η οποία θα καθορίζει τις διαδικασίες για την έκδοση των "κουπονιών" που θα χρησιμοποιήσουν πληττόμενες επιχειρήσεις και επαγγελματίες για να πληρώσουν φόρους και ασφαλιστικές εισφορές.

Η επιδότηση μπορεί να φτάνει έως και το 70% ή ακόμα και 80% των πάγιων δαπανών που κατέβαλαν το 2020 οι πληττόμενες επιχειρήσεις που κρίθηκαν επιλέξιμες από το υπουργείο Οικονομικών μετά την υποβολή της αίτησης και του εντύπου Ε3 της φορολογικής δήλωσης στην πλατφόρμα myBusinessSupport. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, από τις περίπου 74.000 αιτήσεις που υποβλήθηκαν, φορολογικά και ασφαλιστικά «κουπόνια» θα λάβουν περίπου 30.000 επαγγελματίες και επιχειρήσεις, αφού κατά τον έλεγχο διαπιστώθηκε ότι υποβλήθηκαν αιτήσεις από επαγγελματίες οι οποίοι είτε είχαν κέρδη είτε μείωση τζίρου μικρότερη του 30%. Παράλληλα εντοπίστηκαν επιχειρήσεις οι οποίες δεν δικαιούνταν να ενταχθούν καθώς τα ποσά που εισέπραξαν από τις επιστρεπτέες προκαταβολές, υπερκαλύπτουν το ύψος των παγίων δαπανών, που δεν έχουν καλυφθεί από προγράμματα στήριξης. Επίσης εντοπίστηκαν επιχειρήσεις και επαγγελματίες που υπέβαλαν αίτηση χωρίς να ανήκουν στους πληττόμενους.

Μετά την έκδοση της υπουργικής απόφασης, θα ανοίξει ξανά η πλατφόρμα προκειμένου οι δικαιούχοι της επιδότησης να υποβάλουν νέα οριστική αίτηση και να επιλέξουν που θα κατευθυνθεί το ποσό της επιδότησης το οποίο αντιστοιχεί στις πάγιες δαπάνες τους. Οι δικαιούχοι δεν θα εισπράξουν ένα χρηματικό ποσό, αλλά θα λάβουν ένα πιστωτικό με το οποίο θα μπορούν να εξοφλήσουν φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις όπως ο φόρος εισοδήματος, ο ΕΝΦΙΑ, ο ΦΠΑ, οι ασφαλιστικές εισφορές που καθίστανται πληρωτέες από 1.7.2021 έως 31.12.2021. Το ποσοστό της ενίσχυσης θα διαφοροποιείται με βάση τη πτώση του τζίρου, καθώς θα είναι υψηλότερο για επιχειρήσεις που είχαν πτώση τζίρου άνω του 60%. Τα “κουπόνια” που θα εκδοθούν ανέρχονται με βάση τον διαθέσιμο προϋπολογισμό του προγράμματος στα 500 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι το ποσό της στήριξης προσδιορίζεται ως ποσοστό επί της διαφοράς των παγίων δαπανών που κατέβαλε η επιχείρηση και των ενισχύσεων που έχει λάβει. Ειδικότερα, ως πάγιες δαπάνες υπολογίζονται οι δαπάνες που κατέβαλε το 2020 η επιχείρηση για συγκεκριμένες κατηγορίες δαπανών, όπως αυτές αποτυπώνονται στο έντυπο Ε3, όπως παροχές σε εργαζόμενους, ασφαλιστικές εισφορές, ενέργεια, ύδρευση, τηλεπικοινωνίες, ενοίκια, λοιπά λειτουργικά έξοδα, χρεωστικοί τόκοι και συναφή έξοδα. Οι δικαιούχοι υποχρεούνται να διατηρήσουν κατά μέσο όρο τον αριθμό του προσωπικού που απασχολούν, έως τις 31 Δεκεμβρίου 2021.

Τελευταία Νέα